Tussen vrijdag 16.30 uur en maandag 08.30 uur kunt u geen reparatieverzoek indienen via Mijn Pré Wonen of de app. Voor spoedreparaties kunt u wel bellen. Kies dan een 1.

Pré Woonpakket

Een lekkende kraan, los stopcontact, kapotte wc-bril of andere kleine problemen - als huurder hoort u die zelf op te lossen. Vindt u dat moeilijk? Ontbreekt u het juiste gereedschap? Of vindt u een klusbedrijf te duur?

Doe dan mee aan het Pré Woonpakket: de betaalbare klusoplossing. Zo voorkomt u dat (kleine) klussen steeds blijven liggen en grote ergernissen worden.

Hoe werkt het?

  • Aanmelden: via het formulier Aanmelden Pré Woonpakket in Mijn Pré Wonen. Nieuwe huurders zijn automatisch lid.
  • Kosten: € 5,93 per maand (hier zit de btw al bij in).
  • Reparaties: door de aannemer.
  • Hoe: geef de reparatie/klus via Mijn Pré Wonen aan ons door en wij schakelen de aannemer in.

Uw deelname voor het Pré Woonpakket betaalt u elke maand tegelijk met de huur. 

U betaalt de kosten voor reparatie zelf als:

  • uw reparatie ontstond door vernieling of verkeerd gebruik.
  • de reparatie gaat om iets dat u (of een vorige huurder) zelf in uw huis plaatste.

Bekijk welke klussen en reparaties onder uw Pré Woonpakket vallen. 

Inloggen Mijn Pré Wonen

Uw vragen...en antwoorden

Welke reparaties vallen onder het Pré Woonpakket?

In de folder over het Pré Woonpakket vindt u het Onderhouds-ABC. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een abonnement op dit pakket heeft.

Hoe zeg ik mijn Pré Woonpakket op?

U start uw abonnement voor 1 jaar. Daarna mag u per maand stoppen, met een opzegtermijn van 1 maand. Wij stoppen uw abonnement daarna per de 1e van de volgende maand.

Om stop te zetten, vul het contactformulier in.

Let op: Als u het Pré Woonpakket opzegt, draagt u zelf de kosten voor onder andere:

  • Beschadigde en gebroken ruiten. U kunt ervoor kiezen om een eigen glasverzekering af te sluiten.
  • Het vervangen van de toiletbril of het verhelpen van een lekkende kraan. 
  • Het ontstoppen van de afvoer (gootsteen, wastafel, douche, wasmachine, toilet, balkonafvoer enz.).
  • Onderhoud aan schakelaars, wandcontactdozen, hang- en sluitwerk enz.

Móet ik meedoen aan het Pré Woonpakket?

Deelname aan het Pré Woonpakket is niet verplicht. U beslist zelf of u meedoet aan het Pré Woonpakket. 

Wanneer verandert de prijs voor het Pré Woonpakket?

De kosten voor het Pré Woonpakket kunnen elk jaar veranderen. Als dit gebeurt, hoort u dat vóór 1 mei. Het nieuwe tarief gaat dan op 1 juli in, tegelijk met de nieuwe huur die op die datum altijd ingaat.

Bent u goed verzekerd? Heeft u een eigen inboedelverzekering?

Schade aan uw eigen spullen, meubels, vloerbedekking en alles wat niet standaard bij uw woning hoort, valt niet onder onze verzekering. Verzeker uzelf hiervoor via een inboedelverzekering, óók als u meedoet aan het Pré Woonpakket. Dan betaalt uw inboedelverzekering die schade. Heeft u een eigen risico bij uw inboedelverzekering? Dan betaalt u dit zelf.