Home Over ons Nieuws en publicaties Heeft u een reparatieverzoek? Meld dat snel en makkelijk via Mijn Pré Wonen!

Heeft u een reparatieverzoek? Meld dat snel en makkelijk via Mijn Pré Wonen!

Leestijd: 1 min

Sommige ongemakken wilt u zo snel mogelijk opgelost hebben. Zoals een lekkage na een stevige regenbui. Of een verstopte gootsteen. U kunt uw reparatieverzoek snel en makkelijk doorgeven via Mijn Pré Wonen. Lees hier hoe u dat doet.

Stap 1: Maak eerst een huurdersaccount aan

Als u een reparatieverzoek via het huurdersportaal Mijn Pré Wonen wilt doen, heeft u een account nodig. Kijk op Mijn Pré Wonen hoe u dat kunt regelen. Lukt dat niet, neem dan contact met ons op.

Stap 2: Ga naar Mijn Pré Wonen

Op www.prewonen.nl ziet u de knop ‘Reparatie doorgeven’. Als u daarop klikt ziet u op de volgende pagina een knop ‘Inloggen Mijn Pré Wonen’. Log in met uw mailadres en wachtwoord.

Stap 3: Volg de aanwijzingen op het scherm

Als u in Mijn Pré Wonen bent, krijgt u verschillende vragen over uw reparatieverzoek, zoals:

  • Gaat het om een reparatie in uw eigen woning of in de gemeenschappelijke ruimte?
  • Is de reparatie in uw woning of buiten de woning?
  • Als het om een reparatie in de woning gaat, in welke ruimte is dat dan? 
  • Heeft de reparatie te maken met uw voordeur, of een raam of kozijn? Of met riolering, sanitair of iets anders?

Als u alle vragen stap voor stap doorloopt, krijgen wij een goed beeld van het probleem en wat wij kunnen doen om dat zo snel mogelijk te verhelpen.

Stap 4: Kies een gewenst dagdeel voor de reparatie

Voor het inplannen van de reparatie houden we graag rekening met uw wensen. U kunt hier aangeven wanneer de reparatie u het beste uitkomt.

Stap 5: Verstuur uw reparatieverzoek 

Heeft u alle vragen doorlopen? Druk dan op de knop ‘Verzoek indienen’. Dan gaan wij voor u aan de slag!

Voordelen van online reparatieverzoek

Het online doorgeven van het reparatieverzoek heeft veel voordelen. Allereerst gaat het heel makkelijk en snel. Ook heeft u geen wachttijden meer aan de telefoon. Dat scheelt een hoop tijd. Wat ook fijn is: u kunt altijd een online reparatieverzoek indienen, dus ook in de avond en in het weekend. 

Maar let op: bij spoedreparaties moet u altijd bellen! 

Denkt u dat een reparatie snel moet gebeuren, dan moet u ons bellen. Bijvoorbeeld bij een gaslek, een melding van koolmonoxidegevaar, brand, geen elektra in de woning, spuitende lekkage aan leidingen, buitendeuren en ramen die niet meer afsluitbaar zijn of een lekkage aan de afvoer.

Hulp nodig bij het online indienen van uw reparatieverzoek via Mijn Pré Wonen?

Lukt het niet om online uw reparatieverzoek door te geven? Geen probleem: bel dan naar Klantadvies, via 088 770 0000, keuze 3. We helpen u graag verder door met uw online verzoek mee te kijken. 

Wilt u toch liever uw reparatieverzoek telefonisch doorgeven, bel dan 088 770 000 en toets 1 voor reparatie.

U heeft de reparatie online doorgegeven. En dan?

We sturen uw reparatieverzoek door naar de aannemer die in uw wijk werkt. Dat kan Van Lith Bouw, KBK bouwgroep of Biltz | Fixzed zijn. Camillia Atasever-Tuzani werkt op het Klant Contact Centrum van Van Lith Bouw. Zij vertelt wat er met uw reparatieverzoek gebeurt als dat bij hen binnenkomt: “Wij bellen u dan op en maken een afspraak met u om het probleem op te lossen. Als het een ingewikkeld probleem is, plannen we eerst een huisbezoek in. We komen bij u langs om te kijken hoe we dit probleem kunnen verhelpen. We proberen alle afspraken altijd zoveel mogelijk op postcode in te plannen. Daardoor hoeft een monteur tussen de ene en de andere reparatie geen lange afstanden te rijden. Omdat we vanaf 2024 voor Pré Wonen in een heel groot gebied werkzaam zijn, wordt het nog belangrijker om dat goed in te plannen. Dat is handiger en zo voorkomen we dat de monteur heel veel kilometers moet maken.” 

Van Lith Bouw heeft een video gemaakt die van A tot Z laat zien wat er na uw reparatieverzoek gebeurt. Ook Camillia is hierin te zien: https://youtu.be/g0zRwonfXoo?si=PgXW-IDgwY5zmpD7 

Overzicht Huurdersinfo