Hackers misbruiken de naam van veel organisaties om phishing e-mails te versturen. Zo kan het ook voorkomen dat u een phishing-e-mail of phishing-sms uit naam van WoningNet ontvangt. Super vervelend natuurlijk. Daarom heeft WoningNet een video gemaakt om u alles te vertellen over hoe u phishing herkent én wat u kunt doen als u zo’n bericht ontvangt. Zo blijven we allemaal veilig online.

Tips

  1. Heeft u een verdachte e-mail herkend als phishing maar nog niet geklikt? Blokkeer dan de afzender en gooi de e-mail weg.
  2. Heeft u per ongeluk toch al geklikt en mogelijk je bankgegevens achtergelaten? Neem dan nu direct contact op met uw bank om te zorgen dat uw account veilig blijft. Doe daarna aangifte bij de politie en volg de stappen op fraudehelpdesk.nl. Ook kunt u een melding doen in het speciale phishing formulier op woningnet.nl.
  3. Bezorgd over de status van je inschrijving? Controleer de status va.n uw inschrijving door in te loggen op www.mijnwoonservice.nl.

WoningNet heeft dit gratis nummer: 0800-0202562 met een ingesproken tekst waarin ze uitleg en tips geven over phishing.

 

delen