Update 1 april 2020

Ook tijdens de coronacrisis stelt Pré Wonen haar bewoners vanzelfsprekend centraal. Dit betekent dat we doen wat we kunnen, binnen de kaders die de Rijksoverheid stelt. Daarnaast treffen wij, indien nodig, extra maatregelen om de gevolgen van deze crisis voor u te beperken. We kijken vooral naar wat er wel mogelijk is.

Vaker in gesprek en maatwerk
Wij gaan vaker met u in gesprek en leveren waar mogelijk maatwerk om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Dit betekent dat u soms misschien wat langer moet wachten, of dat we niet altijd een volledige oplossing kunnen bieden. Wij merken nu al dat u hiervoor veel begrip heeft. Dat waarderen wij enorm!

Extra contactmomenten
De buurtbeheerders van Pré Wonen doen de komende weken een kaartje in de bus bij alle huurders. Hierop staat dat huurders terecht kunnen bij de Stichting Present voor hulp bij bijvoorbeeld boodschappen of voor een luisterend oor. Ook staat erop vermeld dat oudere huurders komende week gebeld worden door Pré Wonen om te horen hoe het met hen gaat en of ze hulp nodig hebben.

Ondersteuning huurders die in financiële problemen raken
De uitbraak van het coronavirus heeft veel gevolgen, voor een aantal mensen ook financieel. Bijvoorbeeld doordat uw inkomen wegvalt of flink minder wordt. Dat betekent wellicht ook iets voor uw huurbetaling.
Pré Wonen wil u hierbij waar mogelijk ondersteunen. Daarbij is elke situatie anders en gaan wij, afhankelijk van uw situatie, met u in overleg over een mogelijke betalingsregeling.

Ondervindt u financiële gevolgen door de coronacrisis? Neem hierover contact met ons op, dan kunnen we mogelijk in een vroeg stadium problemen beperken.
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 – 17.00 uur via 088 77 00 000.

Geen incasso of ontruiming
Komende tijd gaan wij niet over tot ontruiming als gevolg van een huurbetalingsachterstand die door deze crisis is ontstaan.

Extra goed schoonmaken
Om verspreiding van het coronavirus te beperken, hebben we gevraagd aan onze schoonmaakbedrijven om tijdens de schoonmaakrondes de onderdelen waar mensen met hun handen/vingers aan zitten extra (goed) schoon te maken. Wij merken ook dat bewoners zelf de omgeving nu beter schoon en netjes houden. Dat is een belangrijke bijdrage in het terugdringen van het coronavirus.

Wat onze buurtbeheerders voor u kunnen betekenen
Onze buurtbeheerders zijn het aanspreekpunt voor bewoners en houden minimaal 1,5 m afstand.

Ze controleren de wijken en complexen op Schoon, Heel en Veilig en zijn in de wijken op gepaste afstand aanwezig. Ze hebben voornamelijk telefonisch contact met bewoners. Ze vermijden fysiek contact met bewoners en ruimtes waar meerdere personen aanwezig zijn.

Onze buurbeheerders zullen tijdelijk geen huisbezoeken doen en blijven bewoners aanspreken op hun gedrag.

Iedereen is thuis: houdt rekening met elkaar
Iedereen is thuis. Het is daarom logisch dat er meer geluiden zijn dan normaal. Van meubilair dat wordt verschoven, van muziek, of van kinderen die luidruchtig of enthousiast reageren.
We vragen huurders rekening met elkaar te houden en tolerant te zijn. U kunt niet doen en laten wat u wil. Dat geldt ook voor kinderen.

Voor de ouders met kinderen die in flats wonen: Zorg ervoor dat kinderen niet teveel lawaai maken. Uw buren werken waarschijnlijk verplicht thuis of hebben een vitaal beroep waarin rustmomenten belangrijk zijn. Houd rekening met elkaar. Vooral voor 9:00 uur en na 20:00 uur mag het rustig zijn.

 

Update 22 april 2020

Het RIVM adviseert maatregelen om besmetting met Corona zoveel mogelijk te beperken. Ook bij Pré Wonen passen we ons aan. Het is belangrijk dat onze medewerkers gezond blijven om u van dienst te zijn. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM.

We willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken en zetten onze maatregelen voor u op een rij:

1. Ons kantoor is alleen op afspraak geopend.
Heeft u een vraag voor Pré Wonen? Neem gerust contact met ons op:
E-mail: mail@prewonen.nl
Telefoon: 088 77 00 000

Het kan zijn dat de wachttijden bij de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent.

2. Onze wijkpunten zijn gesloten voor medewerkers en huurders.

3. Reparaties kunnen vertraging oplopen.
We komen zoveel mogelijk gewoon bij u langs om de reparatie uit te voeren.

  • Als u een reparatie aanmeldt dan kan het zijn dat wij u vragen of deze later uitgevoerd mag worden.
  • Voordat we bij u langskomen, vragen we of u klachten (hoesten, koorts, verkoudheid) heeft. Is dat zo? Dan maken we liever een nieuwe afspraak voor een later moment.
  • Blijkt er toch iemand met verkoudheidsklachten in de woning te zijn als onze vakman langskomt? Dan vertrekt deze weer en maken we een afspraak voor een later moment.

4. We vragen of u klachten (verkoudheid, hoesten of koorts) heeft, voordat we binnenkomen in uw woning.
Is het antwoord ja? Dan gaat de afspraak niet door. We maken dezelfde dag een nieuwe afspraak.

5. Verhuizen?
Binnen het verhuisproces hebben wij veel contactmomenten met u. Om besmetting met Corona zoveel mogelijk te beperken en voor uw en onze veiligheid hebben wij ons proces op diverse punten aangepast en werken wij momenteel anders dan u van ons gewend bent. Wij vermijden 1 op 1 ‘live’ contact. Onze collega’s nemen hier telefonisch contact over op om met u door te nemen wat dit precies voor u betekent.

6. Ben u 1e kandidaat voor een woning?
Wij vermijden 1 op 1 contact. Er zijn momenteel geen bezichtigingen mogelijk. De woning wordt direct aan u aangeboden. U accepteert de woning op basis van de in de advertentie getoonde foto`s (en video). Na de acceptatie nemen onze collega’s telefonisch contact met u op. 

7. Persoonlijke afspraken met onze medewerkers kunnen worden afgezegd.
Het kan zijn dat persoonlijke afspraken met deze medewerkers niet doorgaan.
Waar mogelijk is er telefonisch contact.

8. Verkoopproces
Ook ons verkoopproces hebben wij op diverse punten aangepast en werken wij momenteel anders dan u van ons gewend bent. Wij vermijden ook hier 1 op 1 ‘live’ contact. Onze Verkoopmakelaar neemt hiervoor telefonisch contact op met u.

9. Onze medewerkers schudden geen handen en houden afstand van gesprekspartners.
Onze medewerkers schudden tijdelijk geen handen.
Ze houden afstand van bezoekers en gesprekspartners.

 

delen