Wat fijn om u te mogen verwelkomen als nieuwe huurder. Sinds 1 december 2020 zijn 2.500 woningen uit het mooie Zandvoort toegevoegd aan onze portefeuille. Pré Wonen heet u van harte welkom als huurder van Pré Wonen. Vanaf nu staan wij voor u klaar. En voor een goede start hebben wij de belangrijkste onderdelen van onze dienstverlening voor u op een rij gezet.

Veel gestelde vragen

Op mijnprewonen.nl kunt u zelf gemakkelijk en snel uw woonzaken regelen. Log in met uw persoonlijke gegevens en u kunt direct aan de slag.

Ga naar www.prewonen.nl:

  • Klik rechtsboven op 'mijnprewonen.nl'.
  • Vraag eenmalig inloggegevens aan.
  • Houd eenmalig, ter verificatie, uw Burgerservicenummer (BSN) bij de hand.
  • Een uniek e-mailadres is verplicht (dit wordt uw gebruikersnaam).
  • U ontvangt een e-mailbevestiging en kunt vervolgens direct inloggen.

Het account ‘mijnprewonen.nl’ kunt u onder meer gebruiken voor het wijzigen van uw gegevens, het melden van reparaties en overlast, het overmaken van de huur en het opzeggen van de huur. 

Op onze website www.mijn.prewonen.nl/reparatieverzoek meldt u eenvoudig en snel een reparatieverzoek. Wilt u liever bellen, dan kan dat op telefoonnummer 088 77 00 000 en kies optie 3.

Reparatieverzoeken met een spoedeisend karakter kunt u uitsluitend telefonisch melden via 088 77 00 000 en kies optie 3.
Bijvoorbeeld wanneer het gaat om een gaslek, storing in de lift, rioolverstopping of storing in de centrale verwarming.

  • Gaslek; ruikt u gaslucht? Zet alle ramen en deuren open en sluit de hoofdgaskraan. Bel: 088 - 77 00 000 en kies optie 3. Dit kan 24 uur per dag, ook in het weekend.
  • Storing lift; bij een storing aan de lift, bel liftbedrijf Skylift, 088-5-51505.
  • Rioolverstopping; Bel 088-7700000 en kies 3. Dit kan 24 uur per dag, ook in het weekend.
  • Collectieve of individuele ventilatiesysteem; Bel de firma Eltag Electric BV, 0348-408 188.
  • Stadsverwarmingsinstallatie; Bel de firma Feenstra Verwarming, 072 576 4600.
  • Collectieve CV installatie of zonneboiler; bel de firma Gasservice, 0299-432111.

Pré Wonen herstelt gebreken, voert de grotere reparaties uit en onderhoudt de buitenkant van de woning. U heeft een zogenoemde 'verzorgingsplicht' en bent zelf verantwoordelijk voor het dagelijkse onderhoud aan uw huis. Bijvoorbeeld: U schildert uw huis binnen, houdt uw huis en balkon schoon en maakt de ventilatieroosters schoon. U onderhoudt de tuin en schuttingen en bestrijdt eventueel ongedierte.

U kunt nu gebruik maken van een onderhoudsabonnement, al dan niet gecombineerd met deelname aan het glas- en/of rioolfonds. Dit abonnement (met de combinatie) blijft voorlopig gehandhaafd. Pré Wonen heeft een Pré Woonpakket; ook bedoeld om kleine klussen voor de huurder tegen een maandelijkse bijdrage uit handen te nemen. Inhoudelijk zijn er verschillen tussen het onderhoudsabonnement, glas- en rioolfonds van De Key en het Pré Woonpakket.

Begin 2021 houden we het Pré Woonpakket tegen het licht en bepalen opnieuw de samenstelling ervan én de bijdrage daarvoor. HPZ en de beide Bewonerskernen betrekken we hierbij. Voor de zomer van 2021 krijgt elke huurder een aanbod om over te gaan naar het Pré Woonpakket, en vervalt het oude onderhoudsabonnement.

Overlast kunt u melden via uw eigen account op ‘mijnprewonen.nl’. Meer informatie leest u hier.

Huurders kunnen zonder problemen binnen de regio verhuizen. Pré Wonen is namelijk ook aangesloten bij  Woonservice. Ook de regeling voor ouderen (gelijkvloers gaan wonen met behoud van de huidige huurprijs), gaan we in Zandvoort continueren.

De huur kunt u opzeggen via uw account ‘mijnprewonen.nl’. De opzegtermijn is één kalendermaand en gaat in vanaf de dag dat de opzegging is ontvangen. Bij geregistreerd partnerschap of gehuwden moeten beide personen de huur opzeggen.

Vanaf december 2020 kunt u uw toekomstige huur overmaken aan Pré Wonen. U kunt dat op verschillende manieren doen.

  • Betalen via 'mijnprewonen.nl'
    U kunt betalen via uw account op ‘mijnprewonen.nl’. U kunt daar inloggen en de huur via de iDEAL-link overmaken voor de eerste van de maand.
     
  • Betalen via automatische incasso
    U kunt per mail een machtigingsformulier aanvragen. Wij schrijven dan het juiste huurbedrag maandelijks van uw rekening af per de 1e, 16e of 26e van de maand. U geeft zelf uw datumkeuze aan op het formulier.
     
  • Betalen via iDEAL-link per e-mail
    U kunt betalen via een e-mail die u ontvangt, met daarin een iDEAL-link om de huur voor de eerste van de maand aan ons te betalen. Dit kunt u aanvragen per mail. De link verloopt na elke 5e van de maand. Is uw link verlopen of heeft u de link niet ontvangen? Neem dan contact met ons op voor het aanvragen van een nieuwe iDeal-link. U kunt ons mailen: mail@prewonen.nl of bellen op 088 - 77 00 000.

Uw huur blijft hetzelfde. Er verandert niets voor u.

Er verandert niets. De huurovereenkomst die u met De Key heeft, gaat over naar Pré Wonen.

De borg krijgt u terugbetaald door De Key. Dat gebeurt uiterlijk op 1 december. De borg die huurders van bedrijfsruimten hebben betaald, gaat over naar Pré Wonen.

De Key stelt in het eerste helft van 2021 de afrekening servicekosten op voor de periode 1 januari 2020 tot en met 30 november 2020 en rekent deze af met de bewoners. Pré Wonen doet de afrekening over de periode 1 december 2020 tot en met 31 december 2021.

De Key maakt alle ontvangen huren van december eind 2020 over aan Pré Wonen.

Alle huurbetalingen die na 1 januari 2021 bij De Key binnenkomen, stort De Key terug aan de betreffende huurder. De huurder moet zelf zorgdragen voor de betaling aan Pré Wonen.

Het kantoor in Zandvoort blijft voorlopig open.

Vanwege de COVID-19 pandemie is het kantoor op dit moment gesloten voor huurders. Zolang we te maken hebben met de RIVM maatregelen zijn alle kantoren van Pré Wonen dicht. Afspraken met huurders die niet digitaal kunnen, vinden bij de huurder thuis plaats.

 

 

HPZ blijft de huurdersvertegenwoordiger voor Zandvoort.

delen