Wie dacht dat de afdeling Huur alleen aanmaningen verstuurd een dreigen met deurwaarders heeft het goed mis. Team Huur doet er alles aan huurachterstanden te voorkomen. Contact met de huurder is daarbij erg belangrijk. Zo kijken we echt naar de persoon in kwestie. Wij verzorgen hulp op maat. Vaak gaan huurachterstanden gepaard met sociale problemen. We hebben dus ook een belangrijke signaalfunctie.Deze signalen proberen we te traceren door veel contact te zoeken met de huurders zoals bellen, mailen en huisbezoeken.

Samenwerking partners
Onder andere vergrijzing, eenzaamheid, werkloosheid en een toename van vluchtelingen dwingt ons als woningcorporatie meer dan ooit tot samenwerken met partners in de gemeentes. Wanneer wij zien dat er meer aan de hand is dan alleen een huurachterstand, nemen wij contact op met sociale wijkteams. Zij helpen de huurder bijvoorbeeld op het gebied van ouderenzorg, schuldsanering of verslavingszorg. Op deze manier zoeken we samen naar oplossingen.

Samenwerking team
Naast de samenwerking met partners, is samenwerking binnen ons team ook heel belangrijk. We hebben soms te maken met lastige situaties. Dan is het fijn als we samen een besluit kunnen nemen en er voor elkaar zijn.Voordat ik bij Pré Wonen werkte, zat ik in het bedrijfsleven. Het grote verschil: hier kijken we naast de cijfers, ook naar de persoon achter de cijfertjes. Zo kunnen huurders op meerdere momenten in de maand huur overmaken; rekening houdend met eventuele toeslagen of uitbetalingen uitkeringen later in de maand. Zelf kunnen ze ook het bedrag overmaken met een IDEAL-link; met als doel meer grip te hebben op eigen bankzaken.

- Netty Lambillion
Medewerker Huur