Op mijnprewonen.nl kunt u zelf gemakkelijk en snel uw woonzaken regelen. Log in met uw persoonlijke gegevens en u kunt direct aan de slag.
Ga naar www.prewonen.nl:
Het account ‘mijnprewonen.nl’ kunt u onder meer gebruiken voor het wijzigen van uw gegevens, het melden van reparaties en overlast, het overmaken van de huur en het opzeggen van de huur.
Op onze website www.mijn.prewonen.nl/reparatieverzoek meldt u eenvoudig en snel een reparatieverzoek. Wilt u liever bellen, dan kan dat op telefoonnummer 088 77 00 000 en kies optie 3.
Reparatieverzoeken met een spoedeisend karakter kunt u uitsluitend telefonisch melden via 088 77 00 000 en kies optie 3.
Bijvoorbeeld wanneer het gaat om een gaslek, storing in de lift, rioolverstopping of storing inde centrale verwarming.
Pré Wonen herstelt gebreken, voert de grotere reparaties uit en onderhoudt de buitenkant van de woning. U heeft een zogenoemde 'verzorgingsplicht' en bent zelf verantwoordelijk voor het dagelijkse onderhoud aan uw huis. Bijvoorbeeld: U schildert uw huis binnen, houdt uw huis en balkon schoon en maakt de ventilatieroosters schoon. U onderhoudt de tuin en schuttingen en bestrijdt eventueel ongedierte.
Pré Wonen neemt per 1 januari 2021 uw complex over van Mooiland. Dit betekent dat u per 1 januari 2021 huur betaalt aan Pré Wonen. Tegelijk met uw huur betaalt u elke maand ook voor servicekosten. En wij uw huurcontract overnemen onder de huidige voorwaarden, passen wij wel deze servicekosten aan. Meestal is het de naam die wij wijzigen, maar enkele componenten zullen worden afgevoerd of samengevoegd.
Zo komen de voorschotten voor ‘serviceabonnement liften’ en ‘serviceabonnement CV’ te vervallen. Deze zitten bij Pré Wonen al in de kale huur. Voor het ‘lampenfonds’ betaalt u bij Pré Wonen voorlopig € 0,75, een aanpassing op de € 1,85 die u bij Mooiland betaalde voor ‘Vervanging lampen’.
In plaats van de componenten ‘ontstoppen riolering’, ‘risico glasbreuk’ en/of het ‘serviceabonnement’ krijgt u van ons beschikking tot het Pré Woonpakket. Dit Pré Woonpakket is maandelijks opzegbaar, bevat ook ontstopping en glasverzekering, en is verder bedoeld om kleine klussen voor de huurder uit handen te nemen. Dit tegen een maandelijkse bijdrage van € 3,99 inclusief BTW.
Begin 2021 houden we het Pré Woonpakket en het Lampenfonds tegen het licht en bepalen opnieuw de samenstelling ervan én de bijdrage daarvoor. Wij betrekkende Huurdersvertegenwoordigingen hierbij. Voor de zomer van 2021 krijgt elke huurder de nieuwe prijs en samenstelling te horen. Ook dan kunt u het Woonpakket maandelijks opzeggen.
Overlast kunt u melden via uw eigen account op ‘mijnprewonen.nl’. Meer informatie leest u hier.
Huurders kunnen zonder problemen binnen de regio verhuizen. Pré Wonen is namelijk ook aangesloten bij Woonservice. Ook de regeling voor ouderen (gelijkvloers gaan wonen met behoud van de huidige huurprijs), gaan we in Zandvoort continueren.
De huur kunt u opzeggen via uw account ‘mijnprewonen.nl’. De opzegtermijn is één kalendermaand en gaat in vanaf de dag dat de opzegging is ontvangen. Bij geregistreerd partnerschap of gehuwden moeten beide personen de huur opzeggen.
Vanaf december 2020 kunt u uw toekomstige huur overmaken aan Pré Wonen. U kunt dat op verschillende manieren doen.
Uw huur blijft hetzelfde. Er verandert niets voor u.
Er verandert niets. De huurovereenkomst die u met Mooiland heeft, gaat over naar Pré Wonen.
De Key stelt in het eerste helft van 2021 de afrekening servicekosten op voor de periode 1 januari 2020 tot en met 30 november 2020 en rekent deze af met de bewoners. Pré Wonen doet de afrekening over de periode 1 december 2020 tot en met 31 december 2021.
Alle huurbetalingen die na 1 januari 2021 bij Mooiland binnenkomen, stort Mooiland terug aan de betreffende huurder. De huurder moet zelf zorgdragen voor de betaling aan Pré Wonen.